Forbrukertilsynet
Salgsbetingelser for Flekkfritt – SG Retail AS
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelsene for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter og er tilgjengelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som en begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For bedre forståelse, se Forbrukertilsynets veileder på www.forbrukertilsynet.no.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid går det som er særskilt avtalt foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen utfylles av relevante lovbestemmelser.
2. Partene
Selger er SG Retail AS, Roasvingen 24, 3302 Hokksund, support@flekkfritt.no, +47 918 92 337, Org.nr. 934357213. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen.
3. Pris
Oppgitt pris er totalpris inkl. alle avgifter og tilleggskostnader. Eventuelle uforutsette tilleggskostnader skal kjøper ikke bære med mindre det er klart avtalt.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når kjøper har sendt sin bestilling. Den er likevel ikke bindende ved skrive- eller tastefeil i nettbutikken som kjøper forsto eller burde forstått.
5. Betalingen
Selger kan kreve betaling fra varen sendes. Ved kortbetaling kan det reserveres beløp ved bestilling. Beløpet belastes ved utsendelse. Ved faktura gjelder minimum 14 dagers betalingsfrist. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.
6. Levering
Levering er skjedd når kjøper eller representant har mottatt varen. Levering skal skje uten unødig opphold og senest innen 30 dager, med mindre annet er avtalt.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper ved mottak i henhold til punkt 6.
8. Angrerett
Kjøper kan angre kjøpet innen 14 dager etter mottak, med mindre avtalen er unntatt fra angrerett. Meldingen må sendes skriftlig. Varen skal returneres senest 14 dager etter melding. Kjøper bærer returkostnader. Refusjon skjer innen 14 dager etter retur. Køper kan prøve varen forsvarlig. Verdireduksjon ved bruk utover dette kan bli belastet. SG Retail - Returportal
9. Forsinkelse og manglende levering
Ved forsinkelse kan kjøper holde tilbake betaling, kreve oppfyllelse, heve kjøpet eller kreve erstatning. Ved krav må melding sendes innen rimelig tid.
10. Mangel ved varen
Ved mangel må kjøper reklamere innen rimelig tid og senest 2 måneder etter at mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsfrist er 2 år, eller 5 år ved varer med lengre levetid. Kjøper kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning. Selger har rett til inntil to forsøk på retting.
11. Selgerens rettigheter ved kjøpers mislighold
Ved manglende betaling kan selger holde tilbake varen, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning. Selger kan kreve renter og gebyr ved forsinket betaling. Ved uavhentede varer kan et rimelig gebyr belastes.
12. Garanti
Eventuell garanti kommer i tillegg til forbrukerens lovfestede rettigheter. Garantien begrenser ikke kjøpers rett til reklamasjon.
13. Personopplysninger
Selger er behandlingsansvarlig. Opplysninger behandles i tråd med personopplysningsloven. Informasjon utleveres kun til tredjepart når det er nødvendig for gjennomføring av avtalen.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Klarer ikke partene å komme til enighet, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet via www.forbrukertilsynet.no eller tlf. 23 400 600. For EU-borgere kan klage også rettes til http://ec.europa.eu/odr.